[singlepic id=32 w=320 h=240 float=center]Frank bezig met de instrumenten, Michiel met het Callsign…. en Daantje speelt
Zaterdag 20 april 2013 hebben Frank en Michiel weer een flinke slag gemaakt om de PH-966 echt om te dopen. De naam en het logo op de neus waren vorige week al aangebracht en het oude callsign LimaKilo was al van de staart afgehaald. Alleen zaten er nog lijmresten van de L en de K op het kielvlak en het richtingroer. En wanneer ga je er die dan afpoetsen? Juist! Op misschien de meest thermische dag van het jaar! Frank wilde ook graag de ILEC SB-8 inbouwen. En zo geschiedde…. Een ietwat zorgelijk kijkende Whopper sloeg Frank gade die ogenschijnlijk het gehele instrumentenpaneel uit elkaar trok, maar uiteindelijk lukte het.
[singlepic id=31 w=320 h=240 float=center]Lijmresten poetsen… Monnikenwerk!
Het goed uitlijnen van het nieuwe callsign GAK viel ook nog niet mee, maar uiteindelijk hebben we nu een SneeuwGans met naam, callsign en e-vario. Tijdens de testvlucht die Frank maakte met zoon Daan (4 jaar, de derde JuniorGoose die meegaat) klom Gansje met het grootste gemak naar 1000 meter maar bleek de vario nog niet de gewenste nauwkeurigheid te geven. De letters GAK bleven wel goed zitten. Na het nalopen van alle slangen nog een testvlucht. Frank vliegt, Michiel kijkt mee van achteruit. Knetterthermisch en CrossCountry en Whopper zitten in no-time op 900 meter. De vario’s lijken het goed te doen en Frank geniet van het uitzicht terwijl de hoge piepjes hem toezingen.
[singlepic id=35 w=320 h=240 float=center]The Goose takes the skies in it’s new livery….. What a beauty she is!
Nadat Michiel (die toch een sociaal leven blijkt te hebben) is vertrokken maakt Frank nog één vluchtje. Weer met zoon Daan. Na 5 minuten thermiekvliegen wil de kleine man weer naar beneden en gaat Frank rustig rechtuit vliegen. Na nog een paar minuutjes wordt het wel heel rustig (voor zover het dat in een vliegende Ka-7 kan zijn…..) De hele dag buitenlucht en het zacht wiegende karakter van de SneeuwGans hebben een bijzondere uitwerking op Schellenberg jr. Na 32 minuten vliegen heeft Frank hem op circuit toch maar wakker gemaakt. Priceless picture!!
[singlepic id=41 w=320 h=240 float=center]Vliegen is leuk hoor Papa…. maar je wordt er zo MOE van!!